Workshop bamboe bouwen in Makkum, Friesland

Op een zonnige zaterdagmiddag verzamelde de groep zich op het strand bij de Hotel de Vigilante in Makkum. Het gezelschap stond klaar om aan de slag te gaan met de bamboestokken. Sommige deelnemers hadden al enige ervaring met  bamboe bouwen en voor anderen was het juist de eerste keer.

Hoogste toren bouwen met bamboe

De opdracht van de workshop was om de hoogste toren te bouwen met de bamboestokken. De deelnemers kregen exact één uur de tijd om hun toren te bouwen. Hierbij was het de bedoeling dat de toren zo hoog mogelijk werd en  tegelijkertijd ook bleef staan. Zodra de groepen gevormd waren konden de deelnemers beginnen.

Al snel werden de deelnemers competitief en werd het een wedstrijd om de hoogste toren te bouwen. De familieleden hadden onderling veel lol en daagden elkaar telkens uit. De ene groep had een hands on aanpak en ging gelijk beginnen met bouwen terwijl de andere groep eerst ging brainstormen over de constructie. Al met al werden er veel hoge torens gebouwd. Maar slechts één van hen heeft de eerste plaats gewonnen.

Aan het einde van de workshop kwamen alle deelnemers bijeen en werd er een groepsfoto gemaakt. Wij vonden het een super gezellig groep en een geslaagde dag!

Feiten:

Locatie: Beach Hotel Vigilante in Makkum, Friesland