Page content

Hoe organiseer je een bedrijfsuitje?

Hoe organiseer je een bedrijfsuitje?

Een bedrijfsuitje organiseer je niet zomaar. Het is op het juiste moment de juiste actie ondernemen. Zorgen dat alles op het juiste moment samen valt, namelijk de dag van jullie uitje.

Vaak is een uitje maar 1 of 2 keer per jaar. Dan is het wel fijn als alles klopt, er is niets vervelenders als je een hoop tijd (en geld van de baas ūüôā ) in dit project stopt en je collega’s vinden het niet leuk.

In dit artikel probeer ik je zo goed mogelijk de stappen uit te leggen die je moet nemen.

Stap 1: Cijfers boven water krijgen.

Zorg ervoor dat je alle cijfers alvast op een rijtje hebt voordat je iets gaat organiseren. Op deze manier kun je veel effici√ęnter te werk gaan. Ook als je de organisatie wilt uitbesteden zijn dit vaak de eerste vragen die beantwoord zullen worden.

wat het je in eerste instantie nodig:

  1. Doel
  2. Datum
  3. Budget
  4. Aantal personen

Zijn deze gegevens op dit moment lastig te achterhalen maak dan een zo nauwkeurig mogelijke schatting. Een draaiboek van het jaar ervoor of je collega die het toen heeft georganiseerd zal je hier ongetwijfeld meer over vertellen.

Het gaat er nu echt niet om dat alles tot op de euro klopt we zitten immers nog ruim 6 maanden voor het uitje ūüôā Maar een teamuitje gewoon voor de gezelligheid voor 8 personen zonder activiteiten is heel anders organiseren dan een 2 daags teambuilding evenement met internationale werknemers van het bedrijf.

Doel bedrijfsuitje

Probeer een zo goed mogelijk doel te formuleren. Dit kan zo simpel zijn als:

  • Elkaar beter leren kennen.
  • Je hebt iets te vieren bv een jubileum
  • Bevorderen van de samenwerking
  • Competitie tussen medewerkers aanwakkeren
  • Motiveren van medewerkers
  • Bedanken van medewerkers
  • Teambuilden

Budget bedrijfsuitje

Kijk wat voor budget er beschikbaar is voor het bedrijfsuitje. Is dit per persoon of een totaal bedrag.

Aantal personen

Hoeveel collega’s verwacht je dat er mee gaan. Dit is vaak een lastige in dit stadium. Probeer je voornamelijk te concentreren op het maximale aantal. en maak daarna pas een schatting. Als er binnen het bedrijf niet te veel veranderd is kun je natuurlijk ook nagaan hoeveel mensen er vorig jaar zijn meegegaan.

Kijk hoeveel mensen er binnen het bedrijf/afdeling werken. (Nodig je ook partners en kinderen uit? * 2,5) uitzend krachten of externe zou ik altijd uitnodigen tenzij er zwaar wegende redenen zijn dit niet te doen.

Datum van het uitje

Misschien in dit stadium nog niet heel belangrijk. Maar uit ervaring weet ik dat heel veel bedrijven tegelijkertijd hun jaarlijkse bedrijfsuitje willen houden. Drukke maanden zijn dan vooral mei, juni en september. Vooral de donderdagen,vrijdagen en zaterdagen zijn erg gewild.

Zorg er dus voor dat je zo snel mogelijk een datum vast stelt, dit is ook fijn voor je collega’s die straks komen op dit uitje.

Stap 2.

4-10-2017:

volgt asap

Hoe organiseer je een bedrijfsuitje?

Ik hoop dat ik de vraag : Hoe organiseer je een bedrijfsuitje? Voor je heb kunnen beantwoorden.

Dit artikel word continu bijgewerkt.

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties laat het me hieronder zeker weten.

Comment Section

0 reacties op “Hoe organiseer je een bedrijfsuitje?

Plaats een reactie


*